Dag 9 - Min tro

Vad ska man egentligen säga om min tro. Alla pratar så mycket om vad man tror på.. Och det är sånt tjafs i media, men det är så det är!

När man gick i 3an på gymnasiet fick man skriva ett slags brev till sej själv där man fick skriva vad man hade för nån tro, sen i slutet av terminen så kunde man läsa det för att se om man hade ändrat sej.. Jag skrev att jag var icke troende kristen. Jag är döpt och konfirmerad, men jag vet inte riktigt om jag tror på att Gud skapade allt och så vidare.

Jag skulle kanske mer uttrycka det som att ja, det finns en högre makt men den har nog inte skapat allt som finns. Men den kanske är lite mer som ödet och ser till vad som går rätt och fel. Men jag vet inte, jag kanske har helt fel syn..

Äsch, tänker inte skriva så mkt mer, vet inte riktigt vad jag ska skriva och känner att jag mest verkar virrig, men nu vet ni iaf lite hur jag tänker..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Förlovad, Gravid och Lycklig

Mitt namn är Mikaela. Jag är 22 år och sambo med min fästman Johan. Den 15e december ska vi ha vårat första barn. Det här är mina tankar och mitt liv.

RSS 2.0