090114 - Galen dag minst sagt !

Hej. Har ni haft en bra dag ? Min dag har varit minst sagt galen ! Började ganska sent, när jag vaknade kände jag att jag verkligen inte pallade att gå upp och ha sång/instrument lektionen med den där konstiga klassen, så jag tog en liten sovmorgon ^^ (för första gången, måste jag tillägga, har aldrig skolkat med mening förr ;) ) Sen tog jag cykeln och mötte lilla Janina som alltid har sovmorgon, och vi cyklade till skolan. Gjorde nånting med ryggen så att jag inte kunde böja på den, det gjorde minst sagt ont, om man säger så ! Men det blev bättre sen. Efter skolan kommer jag hem, åh ! mitt nya bankomatkort har kommit så jag gick för att hämta det. När jag kommer hem så sätter jag på datan för att kolla så att allting på mitt konto stämmer, men nej ! Det gör det inte ! Någon har använt mitt kort, efter att det blivit spärrad ! Ringer mamma direkt, hon ringer Peter, han kommer och hämtar mej och vi åker till banken. Där står det också att det har blivit övertrasserat och en massa grejer. Men de vet inte vilket exakt belopp som har blivit "stulet" ! KAOS ! Åker till polisen för att göra en anmälan, men måste ha det exakta beloppet för att göra en bedrägeri anmälan, okej, får komma tillbaka imorgon. Peter ringer bank-tanten och vi får reda på att jag kommer få tillbaka alla perngarna ! Gud så skönt ! Så imorgon ska jag ner till banken och hämta kontoutdraget och sen till polisen för att göra en bedrägeri anmälan.

Samtidigt som jag och Peter är på banken så ringer mamma till People för att fråga om de frågar efter leg när man betalat med kort ? Han som hon pratar med, Johan hette han tydligen sa att jo, det ska de ! Men det har de inte gjort nån gång jag har varit där. Men han sa att om det va några problem så skulle vi ringa hnm .. Men nu sköter banken allt och så ! Men det har varit en minst sagt hektisk dag !! :S

Så nu är jag hemma, tjejerna kommer snart för att det är ladies night ikväll ! Och fick precis reda på att jag förmodligen har ett nytt jobb på g ... Men kan berätta om det nån annan dag ! ;)

Nu måste jag springa !

</3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Förlovad, Gravid och Lycklig

Mitt namn är Mikaela. Jag är 22 år och sambo med min fästman Johan. Den 15e december ska vi ha vårat första barn. Det här är mina tankar och mitt liv.

RSS 2.0