Tidig dag - men vem klagar ? Inte jag iaf ..

Hej ! Hur mår ni ? Förlåt för att jag inte skrev igår, men jag va för lat ... ^^

Vad gör ni för nåt ? Själv är jag hemma och har precis kollat på Prinsen och jag 2, den va ganska bra faktiskt, påminde lite om en prinsessas dagbok 2 fast omvända roller typ :P Slutade runt 11.20 idag då jag hade nationella och man får sluta direkt efter det så det va skönt, är jätte trött !

Ni kanske vill höra om min resa ? Jo, den va riktigt rolig faktiskt, fanns några mindre roliga händelser men det mesta var roligt och resan va definitivt ett minne jag aldrig kommer glömma ...
På tisdagen så skulle vi åka och eva hade sagt att vi skulle mötas typ 05.20 utanför UKK så alla kom i tid förutom .. Eva ! Hon hade tjatat på oss att komma i tid så gör hon det inte ens själv. När klockan var runt kvart-tio i så ringer jag eva och frågar vart hon är och hon svarar lugnt hemma. Så jag tror att hon skämtar men så säger jag men eva du ska juh vara här nu ! Oj ! Jag kommer så fort jag kan ... Så när klockan var runt 06.00 kommer Eva och vi börjar våran resa mot Belfast... Åkte 10.10 utan några problem, Johanna hade ett smart tips, för jag brukar få världens lock när jag flyger och därför hatar jag att flyga ! Men knepet hon använde för att använda Nässpray, och det funkade faktiskt jättebra, fick lock men det gjorde inte ont ! Det va nå grymt skönt .. Så kommer vi fram i Stansted där vi har ca 3 timmars väntetid men det klarade vi lätt, blev lite jobbigt i slutet.. Hahaha ! Vi satt på starbucks och jag drack en Caramel hot chocolat (som förövrigt är jättegod ) och Johanna drack en Caramel coffee så sitter vi där och jag och Johanna inser att vi ahr ett gemensamt problem som händer oss när vi åker utomlands så jag berättar en väldigt pinsam historia, som tur är så förstod nog ingen vad vi pratade om då va prata svenska .. Men helt plötsligt så välter Johanna sin mugg och kaffet rinner ner på/i mina stövlar, på min klänning, ner i Johannas väska och över henne och ner på golvet .. Så vi sitter där och torkar allting och skrattar som tokar ! Folk måste juh ha undrat vad fan vi va för några .. Det va den första gången vi fick uppleva Johannas klantighet ...
' Vi är och kollar vid Victorias secret och Johanna F säger att deras läppglans är jättebra och smakar som det luktar så jag och Johanna F sätter på lite läppglans på läpparna och slickar sen på de .. men Johanna L hon tar ist en klick läppglans på fingret och stoppar det direkt i munnen' XD
Men vi landar sen säkert i Belfast och fick uppleva de grymt långa köerna från Belfast till Carrickfergus där vårat hotell låg :P Kommer fram till hotellet och checkar in och hälsar på de som kommit och Wendy .. Känner hur någon kommer och håller om mina axlar och Johannas axlar .. Vänder mej om och får höra - Hello bella.. Kindpuss .. Så va det Italo, den italienska läraren, snacka om att jag blev rädd ! Hahaha ...
Går upp och lämnar grejerna och kommer ner någon timme senare för att äta middag och så .. Träffar på Mark, som man längtat efter och det va roligt ! Senare på kvällen fick jag även träffa de mkt söta tjejerna från Schweiz; Jasmin, Valerie and Jovanka .. Miss you guys already ! <3

På onsdagen va det första dagen i skolan och när vi kom dit stirrade alla på oss som om vi va aliens, men det kan ha berott på att vi gick i en stor grupp som pratade andra språk än engelska och för att vi inte hade skolniformer på oss .. Men ändå ! Vi blev visade till ett klassrum där vi skulle träffa de irländska eleverna och de va ... speciella ! Speciellt en tjej som hette Laura som vi kallade för tönten hahah ! Men hon va verkligen det också ! Sen skulle vi ha våran utställning och det va roligt, typ alla kom till vårat bord för de visste att vi hade godis .. Hahah ! :P Och de stod där och ställde frågor och de flesta trodde att vi gick på universitetet =) Så vi ser tydligen gamla ut ;P Sen va vi med på en väldigt seg geografi lektion, och den här Laura trodde att Schweiz låg där Sverige ligger och att det va Schweiz som tillhörde Skandinavien, då är man inte smart ! XD Sen åkte vi och besökte något slott där det va grymt kallt ! Senare på kvällen så va det European quiz och man skulle sitta landsvis .. Det blev Nord irland de äldre som vann,Tyskland kom tvåa och vi kom trea, så lite duktiga va vi ändå ^^

På torsdagen va det besök på Giants causeway, kan inte ens förklara vad det va men det hade nånting med jättar som ville bråka med varandra från Skottland till Nordirland och blablabla .. Haha ! När alla gick ner för att titta på det här Giants causeway så gick vi till shoppen ist och sen satte oss i bussen ^^ Efter det blev det shopping i en liiten stad som hette Coleraine, jag och Johanna köpte varsitt par rosa söta innetofflor .. Jättesöta ! :D Sen åkte vi hem och latade oss på hotell rummet ;P

På fredagen så va det presentationer och våran sista dag .. :( Har glömt säga det men Mark särbehandlade oss svenskar ! :D Men vi klagade inte .. Så ist för att åka minibuss till skolan så fick vi åka i hans BMW ! :D Så när alla va påväg till skolan så frågade Mark om vi ville se ett jättestort monument som de hade för att hedra de som dog i kämpan för att bli självständiga, så vi åkte upp till högt berg, där det blåste så ini helvete ! Och därifrån ahde man utsikt över nästan hela Nordirland och man kunde se bort till Skottland, det va nå grymt vackert ! Sen satte vi oss i den varma bilen och åkte till skolan .. Först hade vi presentationerna som gick väldigt bra ! Vi från Sverige fick beröm för vi va duktiga som kunde flytande engelska och vi va de enda som Wendy sa det till, YEY ! Efter presentationerna så fick vi gå till skolans som förövrigt heter Glencourmill high school hospitality avdelning där de bjöd oss på irish stew .. Den va väl inte jättegod men inte jätteäcklig heller ^^ Efter det så åkte vi en äkta engelsk turistbuss in till Belfast där vi först blev guidade runt i Belfast (visste ni att Titanic byggdes där? ) och sen hoppade vi av bussen och shoppade ! :D Blev en massa underkläder och ett par grymt snygga skor och ett par paljettleggings och en paljett kofta, en kjol, en väst och lite smått och gott .. Köpte också tejp som man ska använda ist för BH ;) Den blir rolig att använda ... Sen gick vi in på en supermarket och köpte alkohol ;P När vi skulle ta tåget hem så träffade vi på en jättetrevlig kille som berättade hur vi skulle ta oss till stationen och så .. Skittrevlig ! Varför kunde inte svenskar vara mer såna ? När vi skulle gå av tåget så råka Johanna kliva på tanten som satt berdvid mej, hennes kjol XD Hahaha ! Sen blev det lite krångel när vi skulle ta oss till hotellet, för vi gick åt HELT fel håll, men det gick bra till slut och vi kom till hotellet helt slut, där det bara va att göra sej iordning och sen gå ner och äta den sista middagen som va jättestor .. ! Med underhållning och hela kitet ! Det va supertrevligt .. När vi sen skulle gå så blev det lite för sorgligt så känslig som jag är så grät jag en liten skvätt när Wendy sa att vi fick komma och bo hos henne om vi kom tillbaka dit .. Usch !

På lördagen va det hemresa .. Gick upp jättetidigt och åt frukost och sen åkte taxi till flygplatsen, sa hejdå till Jasmin och de andra Schweizarna och åkte till flygplatsen ... Väl där så tog vi det lugnt och satt mest och läste innan vi åkte för att komma till Stansted och vänta där i 7 hela timmar ! Det va jobbigt men vi klarade det .. När vi skulle checka in så skulle vi göra det i själv check in och alla klarade det förutom jag .. Och vet ni varför ? Jo för att jag har ett Å i mitt efternamn så vi blev tvungna att göra det i disken, något irriterad jag va .. Sen gick vi in och jag köpte en parfym från Victorias Secret som luktar mums ! Och lite smått och gott ... Sen satt vi och vänta på att det skulle stå vilken gate vi skulle gå till, men tavlan vi satt vid måste det ha varit något fel på för disken skulle stänga klockan 17.30 och klockan va liksom 17.15 så går vi till en affär och inser att fan ! Våran gate har kommit upp på alla tavlor förutom den vi satt vid så vi blev tvungna att springa, abra för att inse att det va jättelång kö som vi fick stå i i 15 minuter, nödvändigt att man sprang då liksom ... Sen kommer vi på flyget och sätter oss och när en kärring ska lägga upp sin väska så tappar hon den i huvudet på mej, och det va en rullväska, så jag får ena benet i huvudet och har nu en bula ! Och kärringen sa inte ens förlåt ! Fan va arg jag va ! Satt och svor som jag aldrig svurit förr ! Hoppas kärringens unge hörde vad jag sa och sa det till sin mamma ! Sen när alla satt sej ner säger de i högtalarna: - Vi måste tyvärr tanka och vi står i kö till tankbilen .. Så vi fick sitta på våra platser med bältena på och fick inte gå på toa eller nånting i 1 ½ timme !!! Något irriterad man va ! Jag va helt bombsäker på att mn väska skulle avra borta eller något, som tur va va den inte det ! Sen åkte vi hem och jag är nu hemma i Uppsala och har till och med varit i skolan idag ..

Jag kanske bara var borta i några dagar men det kändes ändå konstigt att höra och prata svenska med några andra än johannorna och Eva och Ann-kanin .. ^^

Men nu ska jag gå, jävlar vilket långt inlägg det här blev .. :P

<3


Kommentarer
Johanna

Fan vad jag saknar Nordirland!

2008-11-17 @ 17:02:05
URL: http://pinkysplayhouse.blogg.se/
Jennifer

Haha, roligt ni verkar haft det. Var den snälla tyska läraren där? Var typ Danica där som var i Sverige? Jag bodde ju hos henne när vi var i Tyskland?



Fan, jag saknar att bli särbehandlad av commenius faktiskt. haha.

2008-11-18 @ 11:46:23
Jennifer

Förresten hoppas jag det är din blogg som det alltid kommer upp sköna låtar på:) just nu rihanna!:D

2008-11-18 @ 11:50:17
Mikaela

Hahaha, snäll tyskalärare ? Har aldrig träffat nån SNÄLL tyskalärare .. Uli och tanten va där, Patrick va inte där som tur va :P Nej, det va två jätteblyga tjejer där som jag inte kommer ihåg va de hette ^^



Hhahah, jaa ! Det här va sisata comenius grejen jag va inblandad i, så lite tråkigt :( Kommer sakna spec Mark, han är våran hedersvensk :P

2008-11-18 @ 15:45:29
URL: http://minangel.blogg.se/
mikaela

hahah ! Du är den enda som faktiskt tycker om det ! De flesta blir bara irriterade :P

2008-11-18 @ 15:46:08
URL: http://minangel.blogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Förlovad, Gravid och Lycklig

Mitt namn är Mikaela. Jag är 22 år och sambo med min fästman Johan. Den 15e december ska vi ha vårat första barn. Det här är mina tankar och mitt liv.

RSS 2.0