Liten o Trygg

Jaa. fyllde då 16 år i veckan. Det finns inte så mkt att säga.
Jag vill vara liten igen.
Då var allt så lätt, man hade inga problem alls. Det har man nu.
När man var liten var man med sina föräldrar. De tog hand om en
och såg till att man var säker.
Visst föräldrarna ser till en nu me. Och de är nästan på samma sätt,
men det känns annorlunda.
När man var liten såg föräldrarna till att man inte fick i sej något som var farligt för en.
De såg till att ingen var dum mot en.
De såg till att vi mådde bra.
De tog hand om en när man var sjuk.
Visst de gör allt de där nu me. Men de kollar en inte hela tiden.
Det enda de typ kollar är att man inte dricker(fast de gör man juh ändå)
Jag skriver inte om mej själv nu. Jag skriver om alla som blir äldre.
Jag gissar mej fram till hur alla känner. Genom att känna själv.
När man var liten hade man inga problem. Inga alls. Det var inte lika krångligt med hur man ser ut, och vad man har på sej.
Visst när man var liten kände man juh itne likadant som man gör nu.
VIll vara liten igen. Då hade man inga problem. Och man var säker hos sina föräldrar. Som tog hand om en när man grät osv.
Ni kanske inte förstår vad jag menar. Men det skiter jag i.
Skriver bara vad jag känner. Sen får du tycka nåt annat.


TryggPussar på er allihopa. Óch kom ihåg, det är alltid nån som bryr sej<3


Kommentarer
ken

jag tycker du är ganska liten haha :P

2006-06-05 @ 23:56:09
Amarisa

Jag håller faktiskt med. ^^
och jag råkar förstå vad du menar med din text för allt var verkligen mycket lättare när man var liten. innan man visste att man skulle spendera halva livet i skolan och sen börja jobba bara för att kunna köpa saker. På den tiden trodde man att skolan skulle vara något kul där man bara lekte hela dagarna och ville man ha något så köpte föräldrarna det åt en.
uuuh, jag ska tamigtusan gå runt och hålla föredrag om hur skolorna är på dagis. Då ska vi se hur glada småbarnen är efteråt.

2006-06-06 @ 00:49:36
Linda

hihi nu kan jag kommentera jag håller me jag längtar oxå tillbaks

2006-06-07 @ 17:23:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback